• Головна
  • «Битва за світло». З нагоди Дня Енергетика інтерв’ю з директором ТОВ «Одеська обласна енергопостачальна компанія» Юрієм Паршиним
Новини компаній
09:00, 22 грудня 2022 р.

«Битва за світло». З нагоди Дня Енергетика інтерв’ю з директором ТОВ «Одеська обласна енергопостачальна компанія» Юрієм Паршиним

Новини компаній
«Битва за світло». З нагоди Дня Енергетика інтерв’ю з директором   ТОВ «Одеська обласна енергопостачальна компанія»  Юрієм Паршиним, фото-1

Останні місяці увага всього світу прикута до масованих ракетних атак на енергетичні об’єкти України. Міста та села одночасно знеструмлюються, але, попри ворожі наміри, у короткі терміни в домівки українців повертається світло. І це іноді схоже на диво.

Більшість людей, які залишаються у знеструмлених оселях без тепла, можливості підігріти їжу, просто моляться на таку жадану електричну енергію та дуже засмучуються, якщо це розтягується на години і навіть дні, бо не розуміють до кінця, що там, за лаштунками?

Юрію Олександровичу, будь ласка, пролийте світло на те, що саме відбувається з моменту, коли ворог поцілив у енергетичний об’єкт і зникло світло до моменту, коли це світло повернулось. Якою ціною, яким ресурсом наші колеги енергетики відновлюють вразливі ланцюжки постачання?

Уявіть собі величезну кількість гірлянд різної довжини і потужності, які розташовані по всьому регіоні і підключені до різних центрів живлення. Після підступних ударів агресора завдання енергетиків полягає в тому, щоб швидко оцінити ситуацію і заживити всі гирлянди в обхід пошкоджених ділянок. Для цього потрібні знання схем, технічних характеристик обладнання і ще багато чого, щоб максимально ефективно задіяти всі наявні ресурси для відновлення електропостачання.

В той самий час розгортається величезна робота енергетиків на всіх рівнях генерації, передачі, розподілу і споживання з метою налагодити безпечне і надійне електропостачання, відремонтувати і замінити пошкоджене обладнання. Відновлення пошкоджених об’єктів енергетичної інфраструктури часто відбувається з ризиком для життя, тому потрібні додаткові зусилля і час для забезпечення безпечних умов праці.

Поступове повернення світла має якусь логіку. Часто пересічний громадянин не розуміє, чому у будинку напроти світло є, а у його оселі не має. Відбувається перенесення невдоволення саме на енергетиків. Прикро читати дуже агресивні випади на адресу наших колег. Чи могли б ви пояснити, як енергетики бачать райони, населенні пункти? Як відображаються точки обліку на пульті диспетчера?

Після ракетних атак не завжди є технічна можливість повернути світло всім споживачам одразу. В такому разі електрику подають поступово. Це залежить від можливості згенерувати і передати на відстань необхідні обсяги електроенергії. Енергетики бачать міста і райони у вигляді схем з центрами живлення, тих самих гірлянд, які характеризуються зокрема довжиною і пропускною спроможністю, потужністю, кількістю побутових і комерційних споживачів. І коли люди бачать, що на їхньому боці вулиці немає світла, а в будинках навпроти є, то це означає, що живлення відбувається по різним лініям і неможливо дати світло всім одночасно з технічних причин і енергетики вимушені робити це у певній послідовності.

І далі найгостріше питання, яке ставлять клієнти останнім часом – світла не має, за що платити? Чи є у Вас аргумент у відповідь? Поясніть, чому саме постачальники зацікавленні у надані електричного струму у достатніх обсягах, а не навпаки, у його відключеннях?

Звісно, від перебоїв з електропостачанням внаслідок ворожих ударів потерпають всі: і споживачі і енергетики. Сім’ї наших співвітчизників страждають за відсутності електрики і нормальних умов життя, підприємства не можуть випускати продукцію, транспорт надавати послуги, а технічний і фінансовий стан енергетичних підприємств погіршується. Потрібна велика мужність, відповідальність, досвід і навички, щоб швидко повернути світло в оселі і на підприємства. Також потрібні додаткові матеріальні ресурси на відновлення зруйнованого енергетичного обладнання. Тому особливо важливі підтримка і взаєморозуміння між енергетиками і споживачами.

Коли клієнт сплачує рахунок за спожиту електроенергію він має розуміти, що кожна гривня має значення. Навіть незначні суми підтримують ланцюжок фінансування, який складається з виробників електричної енергії, підприємств, що обслуговують магістральні лінії передачі, операторів системи розподілу, постачальників. Все це враховано у тарифі, який для населення залишається не змінним. До того ж варто зазначити, що нарахування обсягів ведеться по лічильникам споживачів. Це означає, що клієнти ніколи не платять зайвого, тільки по факту споживання.

За час локдауну, пов’язаному з пандемією COVID-19, компанії ТОВ «ООЕК» вдалось значно покращити онлайн-сервіси. Що нового було впроваджено цього року?

Цього року на нашому сайті з’явилися нові функції, розширилися можливості оплати, ми вдосконалювали мобільний додаток, чат-бот. Клієнти та партнери нашої компанії вже відзначають ці зміни, підкреслюють наскільки комфортним стало обслуговування.

Серед онлайн-сервісів, які вдалось покращити та впровадити цього року, відзначу наступні:

  • Оплата через пошук за особовим рахунком/договором (для юридичних клієнтів)
  • Оплата через пошук за адресою/особовим рахунком для побутових клієнтів
  • Укладання договорів онлайн
  • Передача показів лічильника через сайт, додаток, чат-боти та банківські установи
  • Електронні звернення (для населення і юридичних клієнтів) для авторизованих і не авторизованих користувачів
  • Запит/зміна комерційної пропозиції
  • Оформлення графіку погашення заборгованності.

На повну запрацювали наші чат-боти у вайбер та телеграм, через які можна не тільки дізнатися про стан розрахунків або оплатити заборгованість, а ще й зняти стрес - є спеціальний пункт меню Антистрес. Ми стали ближчими до клієнтів також завдяки оновленій версії мобільного додатку «ООЕК».

Вам вдалося зберегти представництва у ділових центрах міста та області. Як центри обслуговування клієнтів стали конкурентною перевагою у час воєнного стану, особливо під час знеструмлення?

Наша компанія представлена в тридцяти ділових центрах міста та області у вигляді центрів з обслуговування клієнтів. Під час воєнного стану ми не закрили жодного з них. Вже на третій день після початку повномасштабного вторгнення ми вибудували формат взаємодії у нових умовах. Враховуючи активне переміщення населення по регіону, на сьогодні обслуговування клієнтів відбувається без прив’язки до місцевості, у будь якому відділені. Наші фахівці займаються просвітницькою діяльністю, активно навчають клієнтів користуватись онлайн-сервісами, застосовувати QR-коди.

Ми дуже цінуємо наших співробітників першої ланки, які безпосередньо підримують зв'язок з клієнтами та формують атмосферу взаємної довіри та розуміння.

Які звички користування електрикою, та платіжної дисципліни варто напрацьовувати нашим клієнтам в умовах обмеженого постачання?

Головне – усвідомити, що світ змінився і від кожного потрібна зібраність, свідомість, готовність адаптуватись до змін, створювати зміни.

Я рекомендую користуватись електрикою економно. Не вмикати зайві електроприлади, особливо одразу після перерви, коли існує великий ризик перевантаження мережі.

Клієнтам нашої компанії варто звернути увагу на онлайн-сервіси, особистий кабінет з метою своєчасного передавання показів лічильників, отримання актуальних рахунків і оплати без комісії. Можливо саме зараз особливо важливо підтримувати літніх родичів, сусідів, допомогати їм розібратись з онлайн-сервісами. Та головне – зберігати спокій, дотримуватись правил безпеки.

Юрію Олександровичу, на Ваш погляд, яка перспектива у української енергетики на відновлення?

По-перше, хочу подякувати всім колегам - мужнім, талановитим, професійним енергетикам за щоденний подвиг. Нам з вами в Україні дуже пощастило, що ми маємо такий потужний людський капітал - фахівців, з великої літери. Вважаю, що цього року День Енергетика набуває особливого сенсу, а тому щиро вітаю всіх дотичних до цієї надважливої галузі, всіх хто крізь вогонь руйнувать повертає світло у знеструмлені домівки. Повертає віру у Перемогу.

Я впевнений в світлому майбутньому енергетичної галузі нашої держави завдяки професіоналізму і самовідданості енергетиків, мужності і силі Збройних сил України, незламності українського народу і підтримці міжнародного співтовариства.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Високі оцінки користувачів за Достовірність
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...