• Головна
  • Як Нова пошта допомагає Україні перемогти — близько 100 млн гривень за півроку
Новини компаній
17:00, 28 вересня

Як Нова пошта допомагає Україні перемогти — близько 100 млн гривень за півроку

Новини компаній

Із початком повномасштабної війни слово «допомога» десятками різних мов надруковане на перших шпальтах. Допомога від держав-союзників, від волонтерських організацій, благодійних фондів – у цей процес, здається, включились усі: від найменших – до найстарших. Діти продають іграшки, збирають гроші, граючи на музичних інструментах, змагаючись в спорті, старенькі – віддають сімейні реліквії, аби черговий пікап, турнікет, бронежилет отримали на передовій. Поряд з українцями у цій війні й бізнес, який не зупиняється, ба більше – трансформується зсередини заради підтримки держави у надскладні часи.

Таким прикладом можна вважати компанію Нова пошта, всередині якої з’явився окремий гуманітарний напрям діяльності. На питання щодо процесів, які зараз тривають у Новій пошті, та про саму допомогу, відповість керівник гуманітарного напряму Нової пошти – Андрій Григоров.

Як Нова пошта допомагає Україні перемогти — близько 100 млн гривень за півроку, фото-1

Керівник гуманітарного напряму Нової пошти – Андрій Григоров


- Нова пошта — це добре відомий та успішний національний бренд. Компанія ще з 2014-го року зайняла активну позицію на так званому “гуманітарному фронті”. Як змінилась його діяльність після 24 лютого?

- Ще 2014 року в нашій компанії з’явилась Гуманітарна пошта. У той момент, коли росія вперше напала на Україну. Ми чітко розуміли: створюється величезний волонтерський рух, і щоб його підтримати, компанія вирішила допомогти в тому, на чому спеціалізується — у логістиці.

А коли, приблизно у 2016 році, на сході сталося затухання бойових дій, компанія переорієнтувалася: спершу – на допомогу лікарням, потім – на підтримку волонтерів, що боролися з коронавірусом. А вже з 24 лютого, коли почалося повномасштабне вторгнення рф, Нова пошта запровадила трансформації всередині компанії. Ми побачили, що з кожним днем зростає підтримка України з боку інших країн, закордонних компаній, фондів, тощо. Разом із цим зростає потреба в логістичній підтримці та інших сервісах. І ми відреагували: видозмінили проєкт всередині компанії, щоб, по-перше, відповідати новим вимогам воєнного часу, а, по-друге, мати нові можливості. Тому зі звичайної Гуманітарної пошти ми виросли в окремий гуманітарний напрям роботи Нової пошти. У рамках напряму ми вже не тільки виконуємо логістику для волонтерів, а ще й розробляємо нові продукти для підтримки міжнародних фондів, такі як формування продовольчих наборів, перевезення із-за кордону.

Відповідно, кількість напрямів соціальної діяльності, програм, які ми реалізуємо на користь країни, суттєво збільшилась.

- Зрозуміло, що під час війни бізнес зазнав великих втрат. Як компанії вдається знаходити додаткові ресурси для розвитку гуманітарного напряму своєї діяльності?

- Дійсно, компанія зазнала важких втрат. Ми закрили всі відділення на тимчасово окупованих територіях. У Харкові відділення, де працював один із наших гуманітарних хабів (там видавали продовольчі набори), потрапило під обстріл. Окрім відділень на окупованих територіях були захоплені наші термінали.

Усе це вимагало швидкої та професійної реакції від співробітників, які відповідають у компанії за операційну частину. Попри те, що 25 відсотків країни було окуповано, завдяки професійним діям наших працівників ми зберегли інфраструктуру на іншій частині України та продовжуємо розвиватися. Також інфраструктуру частково вже відновлено на деокупованих територіях. Це безперебійний процес, що не зупиняється ні на день.

Як Нова пошта допомагає Україні перемогти — близько 100 млн гривень за півроку, фото-2

Нова пошта відновлює роботу на деокупованих територіях

- В Україні ще з 2014 року згуртувався великий та потужний волонтерський рух. Як відбувається співпраця з волонтерськими організаціями? Чи можуть волонтери країни розрахувати на підтримку в плані логістики?

- З 2014 року ми працювали з кількома сотнями волонтерських організацій, їх кількість постійно змінювалась, залежно від потреб. Станом на 24 лютого послугами Гуманітарної пошти на постійній основі користувалися 82 благодійних фонди та волонтерські організації. На кінець вересня їх вже понад 450. Вони досить різні, і тому для себе ми їх класифікуємо щодо сфери діяльності. Є ті, що фокусуються на армії, хтось на тимчасово переміщених особах, притулках для тварин… Але з досвіду останніх місяців, можу сказати, що волонтерський рух наразі консолідується. Усі волонтерські організації у період з лютого по березень створювались, як гриби після дощу. А потім, мабуть, за місяць-два почали обʼєднуватись. І це дозволяє їм якісніше робити свою роботу. Взагалі я вважаю, що потужний волонтерський рух – один із ключових чинників успішного українського спротиву.

Нова пошта безпосередньо долучилася до волонтерського руху. Так, ми вивозили дітей, які залишилися без батьків, з інтернатів та дитячих будинків з прифронтової Донеччини та Луганщини спочатку до Запоріжжя, а потім ще західніше.

Також наші відділення часто виступали своєрідною точкою збору для волонтерів та звичайних людей. І люди на підсвідомому рівні розуміють, що відділення Нової пошти – це не тільки локація видачі посилок, а й місце, де вони можуть отримати допомогу. Так, наприклад, коли люди виїжджали з Харкова в маленькі міста та села, вони памʼятали, що в наших відділеннях можна було отримати продовольчі набори. І вже на новому місці приходили до наших пунктів із питаннями, чи можуть вони отримати допомогу.

У нашій команді є ідея подальшого трансформування гуманітарного напряму в платформу, що об'єднує волонтерів. Ми запустили свій сайт, провели першу зустріч онлайн з нашими волонтерами, познайомили їх одне з одним. Вони почали спілкуватися, а головне – ділитися досвідом, який мають, працюючи по всій території України.

І моє найбільше бажання – створити це комʼюніті та розвинути таким чином, щоб будь-яка людина в Україні асоціювала волонтерську допомогу з Новою поштою. Ми плануємо відкрито показати перелік наших волонтерських організацій та фокус, що є у кожного з них. Наприклад, захисники, лікарні, діти, тварини. І щоб людина через таку платформу могла знайти волонтерську організацію потрібного спрямування, що працює у її регіоні. Мені здається, це буде ще один крок до перемоги саме від Нової пошти.

- Зараз у лікарнях та шпиталях перебувають сотні постраждалих від війни мирних мешканців та поранених захисників України. Відомо, що в межах гуманітарного напряму своєї діяльності Нова пошта запровадила спеціальну програму на підтримку медичної сфери, як вона працює?

Один з фокусів нашої діяльності – це медицина та допомога лікарням.

Компанія для себе визначилась з певним переліком установ, яким допомагає безпосередньо. Таких закладів зараз 12. Два з них – шпиталі. Конкретно їх назвати не можу з міркувань безпеки.

Наша допомога їм – це додаткове фінансування. У співпраці з ними ми визначаємо певний перелік препаратів, медикаментів, що потрібні. Компанія зі свого боку, маючи експертизу в закупівлях, купує на свій баланс усе потрібне та витрачає власні кошти, а потім передає шпиталям.


Тренажери для реабілітації, які передала Нова пошта одному з українських шпиталів


- Які загальні суми витрат на благодійність та підтримку України з 24 лютого?

- З 24 лютого по 24 серпня на гуманітарний напрям компанія витратила вже понад 100 мільйонів гривень.

Також з початку війни ми виступили одним із партнерів фонду Help Ukraine по залученню гуманітарки з-за кордону та її доставки до України. З початку березня і станом на сьогодні компанія привезла майже 15 тисяч палет вантажу з Польщі – це як привезти 26 літаків “Мрія”.

І ще додам, що співпраця з міжнародними волонтерськими організаціями та благодійними фондами — це про людяність. У фондах працює багато людей з колишніх радянських республік. Вони чудово розуміють наш менталітет і завжди приходять на допомогу. Так, коли лінія фронту ще була біля Харкова, одна родина спитала, чи є можливість у Нової пошти доставити пʼять продуктових наборів? Я запитав тоді: а скільки взагалі у вас у селі родин? Отримав кількість – 120. Ми помножили цифру на два, зробили запит в один з великих фондів і, як наслідок, 250 наборів було доставлено в село за 20 кілометрів від лінії фронту. На мій погляд, це прояв людяності, коли такі великі фонди та організації, допомагають вирішувати навіть досить локальні проблеми.

- Яким ви бачите майбутнє гуманітарного напряму Нової пошти? Чи будуть у компанії виникати ще якісь нові напрями діяльності чи вона буде зосереджена на реалізації вже існуючих програм?

- Сто відсотків виникатимуть нові напрями. З лютого і по сьогоднішній день щотижня ми переглядаємо результати та звітуємо. Компанія змінюється відповідно до запитів суспільства.

Наведу приклад того, що вже зараз ставиться на порядок денний. Ми з’ясували, що залишається проблема нестачі систем супутникового звʼязку. Навіть після того, як Притула “придбав” супутник. Тож, плануємо започаткувати в рамках гуманітарного напряму окремий фокус, у межах якого закуповуватимемо таке обладнання з подальшим розповсюдженням по країні. Ми розуміємо, що це буде ще один крок до нашої перемоги. Нова пошта є важливою частиною життя українців, і ми розуміємо свою відповідальність. Саме тому ми допомагали країні під час ковіду, і саме тому ми допомагаємо українцям зараз у тому, що їм необхідно. Ми не плануємо і не можемо собі дозволити зупинитися.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...