Днями під місто Ізюм прибув начальник Генерального штабу ЗС РФ Валерій Герасімов для того, щоб особисто керувати операцією із прориву в бік Слов’янська, у тил угрупованню ЗСУ на Донбасі.
Разом з ним прибули й генштабівські фахівці з IPsO для здійснення відповідних інформаційно-психологічних атак проти ЗСУ, пише у своєму блозі на Сomments.ua воєнний експерт Олександр Курбан.
Важливість Ізюмсько-Слов’янського напрямку наступу ЗС РФ підкреслює той факт, що тут зараз сконцентровано 25 батальйонно-тактичних груп противника (для зрівняння, під Києвом їх було 17), близько п’яти сотень одиниць танків та бронемашин, велику кількість артсистем.
Безпрецедентність подій, що розгортаються, підкреслює безпосереднє прибуття на цей напрямок наступу, начальника генерального штабу, генерала Герасімова, який прихопив з собою найкращих офіцерів основних служб штабу.
Прибуття ІПСОшників ГШ одразу позначилося розгортанням роботи із поширення низки фейків спрямованих на послаблення морально-психологічних настроїв в лавах ЗСУ в цьому районі бойових дій та формування негативних настроїв в українському суспільстві в цілому. Типові меседжі спрямовані на військових, що було помічено в такому форматі:
- Командування сектору кидає в бій підрозділи ЗСУ без протитанкової зброї, артпідтримки та прикриття ППО
- Підрозділи ЗСУ тривалий час стоять на бойових позиціях без ротації, належного забезпечення харчів та усього необхідного
- Міністерство оборони України припинило видавати військовослужбовцям грошове забезпечення
- Підрозділи ЗСУ несуть велики втрати але командування відмовляється надсилати підкріплення На широкий загал транслюють такі меседжі:
- ЗС РФ прискорюють наступ, українські військові несуть великі втрати та відступають - Мобілізують до лав ЗСУ усіх кого тільки можна
- Здійснюється вибіркова мобілізація, переміщених осіб хапають в першу чергу або навпаки, місцевих беруть а переселенців не чипают -
Умови служби в ЗСУ погані, нема харчів, зброї, техніки, амуніції Зазначені меседжі запаковують у вигляді відео (індивідуальні або колективні звернення військових), коментарів або постів у соцмережах (Telegram, Facebook, Viber), публікацій на сумнівних сайтах.
Серед вірусного контенту, який останніми днями накрив соцмережі, можна привести групове відеозвернення бійців «десантно-штурмової бригади», які жаліються на жахливі умови та великі втрати:
Також по соцмережах пройшло відео, на якому бійці «Чопського прикордонної частини» розповідають, як їх голіруч кидають на російські танки.
Детальний аналіз таких відео свідчить про те, що в кадрі - взяті у полон українські військові, яких під загрозою фізичної розправи або іншими засобами змушують казати такі речі на камеру. В якості прикладу того, як населення лякають примусовою мобілізацією, можна навести повідомлення на Телеграм-каналі НачШтаба, в якому роздмухується паніка щодо широкомасштабної мобілізації чоловіків у місті Василькові на Київщині.
Важливість подій, які розгортаються цими днями на південному сході України й зокрема на Ізюмському напрямку важко переоцінити. Успіх ЗС РФ на цій ділянці буде означати велику ймовірність оточення групи військ ЗСУ на Донбасі. Саме тому кремлівська влада кидає сюди усе що в них залишилося з військових сил та засобів. Навіть головнокомандувач прибув у прифронтову зону, що є екстраординарною подією.
Інформаційний компонент та психологічне забезпечення наступальних дій російської сторони є дуже важливим. Відповідно українська сторона має діяти симетрично.
По-перше, необхідно ретельно моніторити весь український медіа простір на предмет виявлення деструктивного контенту.
По-друге, оперативно спростовувати та блокувати деструктивний контент.
По-третє, здійснювати аналогічні атаки по відношенню особового складу підрозділів ЗС РФ, які знаходяться в зоні бойових дій.
По-четверте, посилити інформаційну роботу з родинами російських військовослужбовців на території РФ, для здійснення опосередкованого впливу на самих військовослужбовців. Також слід пам’ятати прості та дієві правила інформаційної гігієни, а саме:
- Критично відноситися до будь-якої ситуації яка викликає великі емоції
- Перевіряти такі повідомлення не менш ніж в трьох альтернативних джерелах
- Не поспішати поширювати панічні настрої до повної перевірки
Головне в цьому плані чітко усвідомлювати, що основною метою будь-якої інформаційної атаки є введення жертви в певний ємоційний стан за допомогою якого противник керуватиме нами відповідно до своїх цілей та завдань.