
Российская пропаганда атакует Одессу: социологи встревожены (ГРАФИКИ)
Жители Одесской и Харьковской областей подвергаются наиболее сильному влиянию российской пропаганды.
Индекс результативности российской пропаганды рассчитали социологи КМИС.
«По нашему мнению, ядром пропаганды является квазилогичная цепочка: Майдан был организован американцами вместе с националистами → в результате Майдана к власти пришли националисты, которые угрожают русскоязычному населению Украины → Крым и Восток Украины были в опасности → Крым удалось защитить, включив его в состав России, а Восток восстал и хочет независимости и гарантий безопасности → националисты незаконно пришли к власти, начали войну со своим народом.
Поэтому были сформулированы суждения, покрывающие основные тезисы этой квазилогичной цепочки - суждения о Майдане, оценка США, поддержка аннексии Крыма, осуждения АТО, доверие к российским СМИ, недоверие к украинским СМИ», - говорится в отчете социологов.
По нашему мнению, ядром пропаганды является квазилогичная цепочка
Одесская и Харьковская области в лидерах по доверию к роспропаганде. Намного лучше ситуация в Николаевской, Донецкой, Херсонской и Запорожской областях. Наименее российской пропаганде подвержены жители в Западном регионе и в Центральном регионе.
В Восточном регионе значение индекса в 4 раза выше, чем в Западной. Восточный регион представляет собой большую проблему и требует серьезных усилий в борьбе против российской пропаганды. Не очень благополучная ситуация и в Южном регионе, отмечают социологи.

Графік 2. Індекс результативності російської пропаганди по регіонам України
(більш детально)

Як видно з графіку 2, найбільше російська пропаганда (крім Донбасу) впливає на жителів Харківської (індекс РРП =50) та Одеської області(індекс РРП =43).
Значно краща ситуація у Херсонській, Миколаївській, Дніпропетровській та Запорізькій областях (індекс РРП =28-29).
У Києві ситуація не відрізняється від інших територій Півночі та Центру України (індекс РРП =19)
На жаль, обсяг вибірки в 2000 респондентів недостатній для отримання репрезентативних даних по кожній області України. При накопиченні даних ще одного-двох опитувань дані по областях України стануть репрезентативними. Тому дані, які ми навели по окремих областях, є лише індикативними.
Незважаючи на це, як нам здається, дуже серйозна контрпропагандистська робота повинна бути зосереджена у Харківській та Одеській областях.
Додаток
Складові індексу результативності російської пропаганди (опитування КМІС, одномірні розподіли, лютий 2015)
1. Скажiть, будь ласка, яка з наступних 2-х думок ближча до Вашої думки? Євромайдан був ...
| Україна в цілому, % | |
| Народним протестом на пiдтримку європейського шляху розвитку | 58.9 |
| Боротьбою за владу антиросiйських, нацiоналiстичних сил за підтримки західних спецслужб | 22.2 |
| ВАЖКО СКАЗАТИ | 15 |
| ВIДМОВА ВIДПОВIДАТИ | 3.3 |
| Разом | 100 |
2. Чи пiдтримуєте Ви приєднання Криму до Росiї?
| Україна в цілому, % | |
| Безумовно так | 4.2 |
| Скорiше так | 6.3 |
| Скорiше нi | 15.4 |
| Безумовно нi | 64.7 |
| ВАЖКО ВIДПОВIСТИ | 8 |
| НЕМАЄ ВIДПОВIДI | 1.3 |
| Total | 100 |
3. Як Ви в цiлому ставитеся зараз до Сполучених Штатiв Америки?
| Україна в цілому, % | |
| Дуже добре | 11.4 |
| В основному добре | 46.9 |
| В основному погано | 12 |
| Дуже погано | 10 |
| ВАЖКО ВIДПОВIСТИ | 18 |
| НЕМАЄ ВIДПОВIДI | 1.8 |
| Total | 100 |
4. Антитерористична операцiя на Сходi України (АТО) - це каральнi операцiї проти звичайного населення
| Україна в цілому, % | |
| Погоджуюсь | 18.9 |
| Не погоджуюсь | 61.8 |
| ВАЖКО СКАЗАТИ | 19.3 |
| Total | 100 |
5. Чи довiряєте Ви росiйським ЗМI (телебаченню, радiо, газетам)?
| Україна в цілому, % | |
| Повнiстю довiряю | 3.1 |
| Скорiше довiряю | 5.8 |
| Скорiше не довiряю | 20.6 |
| Повнiстю не довiряю | 59.8 |
| ВАЖКО ВIДПОВIСТИ | 10.7 |
| Total | 100 |
6. Чи довiряєте Ви українським ЗМI (телебаченню, радiо, газетам)?
| Україна в цілому, % | |
| Повнiстю довiряю | 10 |
| Скорiше довiряю | 40.7 |
| Скорiше не довiряю | 26.3 |
| Повнiстю не довiряю | 16.6 |
| ВАЖКО ВIДПОВIСТИ | 6.4 |
| Total | 100 |
Значення Індексу результативності російської пропаганди для деяких соціально-демографічних груп населення (опитування КМІС, лютий 2015)
| СТАТЬ РЕСПОНДЕНТА | Індекс РРП |
| чоловiк | 25 |
| жiнка | 28 |
| Total | 26 |
| Вік (6 вікових груп) | Індекс РРП |
| 18-29 | 26 |
| 30-39 | 26 |
| 40-49 | 27 |
| 50-59 | 25 |
| 60-69 | 25 |
| 70 + | 29 |
| Total | 26 |
| Освіта | Індекс РРП |
| Неповна середня | 25 |
| Повна середня | 26 |
| Середня спецiальна | 27 |
| Повна вища | 24 |
| 4 Макрорегіони | Індекс РРП |
| Західний | 12 |
| Центральний | 19 |
| Південний | 32 |
| Східний (з Донбасом) | 48 |
| Total | 26 |
| В ЯКОМУ РЕГIОНI ПРОХОДИЛО IНТЕРВ'Ю: | Індекс РРП |
| Харкiвська | 50 |
| Донецька | 50 |
| Одеська | 42 |
| Луганська | 38 |
| Миколаївська | 32 |
| Днiпропетровська | 28 |
| Запорiзька | 27 |
| Херсонська | 26 |
| Полтавська | 23 |
| м. Київ | 21 |
| Житомирська | 21 |
| Чернiгiвська | 21 |
| Хмельницька | 21 |
| Кiровоградська | 20 |
| Сумська | 19 |
| Чернiвецька | 18 |
| Київська | 15 |
| Вiнницька | 15 |
| Черкаська | 15 |
| Закарпатська | 15 |
| Тернопiльська | 14 |
| Рiвненська | 10 |
| Волинська | 9 |
| Львiвська | 8 |
| Total | 26 |
| Я прошу Вас вiдповiсти ще на одне запитання стосовно нацiональної приналежностi, щоб записати її по можливостi точнiше. Ви себе вважаєте | Індекс РРП |
| Тiльки українцем (кою) | 20 |
| I українцем (кою), i росiянином (кою), але бiльше українцем | 38 |
| Однаковою мiрою i українцем (кою), i росiянином (кою) | 41 |
| I росiянином (кою), i українцем (кою), але бiльше росiянином | 58 |
| Тiльки росiянином (кою) | 66 |
| IНША ВIДПОВIДЬ | 45 |
| Total | 26 |
| ХАРАКТЕРИСТИКА МОВИ, ЯКОЮ ВIДПОВIДАВ РЕСПОНДЕНТ: | Індекс РРП |
| Українська | 15 |
| Сумiш української та росiйської мови | 27 |
| Росiйська | 38 |
| Total | 26 |
| Будь ласка, подивiться на картку i скажiть менi, яке з тверджень найточнiше вiдповiдає фiнансовому становищу Вашої сiм'ї? | Індекс РРП |
| Нам не вистачає грошей навiть на їжу | 38 |
| Нам вистачає грошей на їжу, але купувати одяг вже важко | 25 |
| Нам вистачає грошей на їжу, одяг i ми можемо дещо вiдкладати | 23 |
| Ми можемо дозволити собi купувати деякi коштовнi речi (такi | 19 |
| Ми можемо дозволити собi купити все, що захочемо | 3 |
| ВС/НЗ | 18 |
| Total | 26 |