• Головна
  • Іржаві маршрутки, погрози від перевізників та мобілізація водіїв: в Одесі говорили про проблеми транспортної системи
11:07, 8 лютого

Іржаві маршрутки, погрози від перевізників та мобілізація водіїв: в Одесі говорили про проблеми транспортної системи

Іржаві маршрутки, погрози від перевізників та мобілізація водіїв: в Одесі говорили про проблеми транспортної системи

Іржаві маршрутки, непристосованість автобусів до потреб маломобільних людей, нестача водіїв та слюсарів для обслуговування міського електротранспорту - ці та купа інших проблем постали зараз перед новим керівництвом Департаменту транспорту, зв'язку та організації дорожнього руху та КП "Одесміськелектротранс". Чи вдасться їм навести лад у транспортній системі міста - покаже лише час.

Володимир Хитренко став новим директором Департаменту транспорту 13 грудня 2023 року. До призначення в Одеську міськраду був начальником управління з питань інфраструктурного розвитку територій Одеської районної адміністрації.

Посадовець дав брифінг про стан та розвиток транспортної сфери в Одесі, на ньому побували й журналісти 048.ua.

За його словами, загалом по місту курсують 7 тролейбусних та 12 трамвайних маршрутів. В день на вулиці Одеси виходять приблизно 90 трамвайних вагонів та 70 тролейбусів.

Перевезення по місту здійснюється також 45 автобусними маршрутами, якими курсують 650 автобусів щодня.

Громадським транспортом щодня користуються у середньому 375 тисяч людей.

Хитренко зазначив, що за останні 10 років в Одесі оновили рухомий склад трамваїв та тролейбусів: придбали два багатосекційні трамваї, ще 13 отримають цього року. Крім того, 31 трамвай модернізували, ще два - капітально відремонтували у минулому році та обладнали кондиціонером. В березні на маршрут вийде ще один такий трамвай. Також вдалося переобладнати 3 тролейбуси з акумулятором та поремонтували деякі приміщення КП "Одесміськелектротранс".

"Одеситам вже набридли маломісткі, іржаві та некомфортні маршрутки. У майбутньому ми плануємо перейти на перевезення пасажирів великим муніципальним транспортом. Міськрада веде перемовини з міжнародними організаціями та представниками європейських міст щодо можливості передачі нам автобусів великої місткості", - сказав Хитренко.

Іржаві маршрутки, погрози від перевізників та мобілізація водіїв: в Одесі говорили про проблеми транспортної системи, фото-1

Він також згадав 6 таких автобусів, отриманих від міста-побратима Регенсбурга. Їх планують запустити на маршрути, що поєднають центр Одеси з Пересипським районом.

Проте є проблема. За деякими неофіційними даними, ці автобуси завезли як гуманітарну допомогу, через що вони не можуть використовуватися для отримання доходу. На питання щодо правдивості такої інформації директор Департаменту транспорту тяжко зітхнув та відповів, що цей момент наразі вивчається, а документи ще оформлюються.

Володимир Хитренко також зазначив, що місто думає над відновленням роботи транспорту по вулиці Балківській, де припинив курсувати трамвай №30. Туди планують пустити електробуси, які придбають за кошти кредиту Європейського банку.

За словами нового очільника департаменту, зараз відбувається прийом-передача справ від попереднього керівництва, під час якого виявили певні недоліки та деякі недоцільні рішення, які приймалися у минулому.

Це, зокрема, невідповідність фактичної ситуації тому, що написано у документах. Це стосується графіків руху, схем та кількості транспортних засобів.

Крім того, існує проблема відсутності достатньої кількості автобусів, пристосованих для перевезення маломобільних груп населення.

Хитренко зазначив, що підприємства-перевізники вже отримали приписи. Оскільки одне з них не взяло до уваги зауваження, договори були розірвані. Мова йде про “Старс Транс”.

Раніше ми писали про це. Під час проведення контрольних заходів у грудні минулого та січні поточного року працівники Департаменту транспорту, зв'язку та організації дорожнього руху неодноразово фіксували порушення умов договорів.

З 22 січня 2024 року припинилася дія договорів на обслуговування маршрутів № 16, № 288, № 6, № 190, № 191, № 233, № 237, № 145, №149, № 263.

Замість "Старс Транс" призначили тимчасових перевізників.

За словами Хитренка, після цього у бік департаменту почалася активна протидія: погрози від перевізника при проведенні перевірок, спроба блокувати роботу транспорту нових перевізників, заяви до поліції та суду.

"Ніхто не казав, що цей шлях для нас буде легким. Проте ми налаштовані рішуче. Перед нами поставили задачу навести лад у транспортній системі міста", - сказав новий керівник департаменту.

Він також заявив, що частина транспорту цього перевізника працювала в "тіні", не сплачуючи податки.

Проблеми виявили й у підприємства "Одесміськелектротранс". Воно заборгувало чималу суму за послуги та запчастини, при цьому не всі послуги надавалися у належному обсязі та належної якості. Мова зокрема йде про охорону. Послуги надавалися підприємством, яке фактично не охороняло окремі території КП "Одесміськелектротранс" але рахунки виставляло.

Мобілізація також стала серйозним викликом для підприємства. Воно отримало бронь на працівників лише у січні 2024 року. До цього, як стверджує Хитренко, це питання не контролювалося, через що мобілізували понад 100 людей - спеціалістів, яких швидко не замінити.

Не все добре й з поставкою нового трамвая, який презентували наприкінці року. У документах виявили помилки, а сам трамвай не відповідає маршрутній мережі міста. Наразі він не може вийти на маршрут.

Як зазначив очільник департамента транспорту, ведеться діалог з усіма приватними перевізниками з питань покращення якості перевезень без підвищення ціни на проїзд.

Новий автобус середнього класу вітчизняного виробництва коштує 3-3,5 мільйонів гривень, а автобус великої місткості - 8-10 млн, тож оновити рухомий склад - “це важка задача”, підкреслив Хитренко.

Він розповів, що за останні роки на маршрути випустили два нові багатомісткі автобуси (№192 та 232), один гібридний автобус працює на маршруті №242, є такий й на №185, 127, 198 та 214. Протягом лютого-березня до виходу на вулиці Одеси готуються ще декілька.

Паркування

З 2022 року в Одесі єдиним законним оператором майданчиків для платного паркування став КП "Одестранспарксервіс". Надходження до бюджету міста складає понад 650 тисяч гривень щомісяця.

В цілому за 2023 рік завдяки платному паркуванню міська казна поповнилася майже на 50 млн грн.

"У 2024 році робота триватиме. Передбачено збільшення кількості майданчиків для паркування, зокрема у центральній частині міста та навколо ринків. Вже підготовлені документи для впровадження платного паркування на вулицях Садовій, Великій Арнаутській та Малій Арнаутській", - повідомив Володимир Хитренко.

Цьогоріч планується збільшити платний пакувальний простір на 821 машиномісце, що в підсумку дозволить збільшити надходження до бюджету приблизно на 470 тисяч грн щомісячно.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#одеса #новини #транспорт #електротранспорт
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...