Огляд ринку покрівельних матеріалів в Одесі
Яким словом можна охарактеризувати покрівельний ринок Одеси, коли країна буквально у вогні? Навіть «стагнація» не повною мірою відображатиме стан справ. Платоспроможність населення падає, гривня нестабільна, ринок стискається, яке гравцям доводиться дедалі важче не те що заробляти, а просто виживати. Якими є тенденції на покрівельному ринку Одеси сьогодні? Давайте розмірковувати.
Металочерепиця
Коли приватне будівництво скорочується, а ремонт старих покрівель відкладається, рідкісний покупець і той переходить на дешеві товари. Тому металочерепиця найменше може поскаржитися на сьогоднішню ситуацію. Її позиції на ринку навіть зміцнились. Звичайно, «довоєнних» обсягів немає, але попит є, хоча він також не зріс.
Металочерепицю профільують у будь-якому місті України, починаючи з загальнонаціональних компаній, що мають солідні виробничі майданчики, і закінчуючи «гаражниками», у яких лише 1 або 2 стани. Але лідерство на ринку, як і раніше, належить концерну Рууккі (Фінляндія). Він був і залишається еталоном, законодавцем моди та володарем інших почесних звань. За 30 років активної гри на ринку Одеси та України фінський виробник металочерепиці показав європейський рівень якості та ставлення до справи. Не відстають і польські покрівельні компанії, такі як Budmat та Pruszynski. Вони успішно конкурують із Ruukki та розширюють свою присутність на ринку України та Одеси.
Але продавці готові поставляти й інші покрівельні продукти, при цьому розширювати асортимент, удосконалити процеси зберігання та доставки, розвивати бренд та маркетингові технології. Хтось менш щасливий вибирає шлях зниження цін за рахунок низької якості покрівельної продукції. Так відбувається дискредитація як виробника, а й цілої групи покрівельних покриттів. Ця «дорога» у нікуди і справжнє розлучення споживача.
Битумна черепиця
Ринок м'якої покрівлі теж не тішить. Причина в затишшя в галузі приватного домобудівництва, а також у девальвації гривні, адже 90% ринку — це імпортні продукти переважно фінських та американських компаній. В Одесі чимало шанувальників бітумної черепиці Katepal, Icopal, OwensCorning та IKO. Деякі поповнили ці ряди після відвідин США, де практично всі особняки вкриті неймовірно естетичною покрівлею. Інші вразили голівудськими фільмами. Але попит на якісну бітумну черепицю є і, сподіваємось, залишиться.
Керамічна черепиця
Одесі — місто біля моря, де є щось від Відня і щось від Парижа. Може, тому тут так люблять виразну та естетичну покрівельну кераміку у середземноморському стилі в Одесі. Черепиця з вигнутим профілем з матовою зістареною поверхнею теплих і сонячних, що спричиняють розслаблення відтінків, ідеально вписується в приморський ландшафт.
Такі колекції мають багато відомих брендів. Але найбільше досягли успіху в цьому німці. Продукція компаній Creaton, Laumans, Jacobi, Robenі Braas поєднує в собі найкращі покрівельні традиції та сучасні рішення. Їх підтримують інші європейські виробники:
- французький Terreal;
- Португальська Umbelino;
- іспанська TejasBorja.
Після війни, коли покращиться загальна ситуація в країні, зокрема й економічна, у виробників якісної покрівлі є перспективи. Нам залишається тільки сподіватися на це і робити все, щоб наблизити час доброго світла, але не всепожираючого вогню.