
Відстрочка платежів не дорівнює скасуванню боргу

Відверта розмова про те, які наслідки відстрочених платежів вже відчувають постачальники електроенергії, та прогнози на майбутнє. Як розвиватимуться події з заборгованістю за світло після зняття карантину?
10 квітня відбувся онлайн-брифінг з керівництвом Одеської обласної енергопостачальної компанії (ТОВ «ООЕК») у ході якого висвітлювались наступні питання:
1. Чи обгрунтовані заяви Міністерства Енергетики та захисту довкілля України від 2 квітня 2020 року, щодо «преддефолтного» стану постачальників універсальних послуг.
2. Скільки саме заборгували підприємства та населення Одеси та Одеської області на теперішній час?
3. Як вплинули заяви вищого керівництва держави щодо відстрочки комунальних платежів, на стан розрахунків з енергопостачальною компанією?
4. Які варіанти дистанційної оплати впроваджено ТОВ «ООЕК» на період карантину?
Підставою для проведення брифінгу стала заява, зроблена за підсумками селекторної наради у Міністерстві Енергетики та захисту довкілля, 2 квітня 2020 року.
Цитуємо: «…наслідком збереження низької платіжної дисципліни споживачів може стати оголошення операторів системи розподілу та постачальників універсальних послуг «переддефолтного» та/або «дефолтного» стану, що призведе до неможливості закупівлі ними електричної енергії та послуг з передачі/розподілу електричної енергії та, відповідно, припинення постачання електричної енергії споживачам, у тому числі і населенню, що вплине на зростання росту соціальної напруги у суспільстві».
За словами директора ТОВ «ООЕК» Олександра Ніверчука, заява Міністерства грунтується на реальних звітах компаній, що задіяні на ринку енергетики.
«Наша компанія, як єдиний на території Одеського регіону ліцензований постачальних електроенергії населенню за універсальними цінами, вже наприкінці березня відчула суттєве зменшення грошових надходжень. Й до того слабка платіжна дисципліна споживачів електроенергії значно похитнулась в наслідок тимчасового послаблення з боку держави щодо розрахунків на період карантину. Ми добре розуміємо ситуацію у якій опинилась Україна та увесь світ, але ми, як фахівці відповідальні на окремому відрізку за енергетичну галузь у цілому, мусимо прогнозувати можливі наслідки та попереджати про них усіх учасників ринку, а у першу чергу наших споживачів. Головне, що ми хочемо донести до свідомості загалу – відстрочка платежів не дорівнює скасуванню боргу»
За статистикою, що оприлюднив начальник відділу постачання електроенергії за універсальною послугою ТОВ «ООЕК» Ігор Бондаренко, станом на 01.04.2020 р. клієнти ТОВ «ООЕК» заборгували за спожиту електричну енергію на загальну суму 593 млн 396 тис. грн., а саме:
- юридичні клієнти, які розраховуються за вільними цінами – 78 млн 173 тис. грн. (приріст за березень 2020 року 11 млн 102 тис. грн.);
- юридичні клієнти, які розраховуються за тарифами універсальної послуги – 77 млн 403 тис. грн;
- населення – 437 млн 820 тис. грн. (приріст за березень 2020 року 23 млн 376 тис. грн).
«Як бачимо, - зауважив Ігор Бондаренко - приріст заборгованості найбільший у населення. Суттєве зменшення надходжень спостерігалось в останні 10 днів березня 2020 року. Зазвичай, в період з 15 числа кожного місяця від населення щодня ми отримували 30-35 млн грн., але вже в березні 2020 року щодобове надходження від населення знизилось до 15-20 млн грн. І це при тому, що нами було направлено більше 54 тис. СМС-повідомлень клієнтам з інформацією щодо необхідності проведення оплати на суму більше 63 млн грн.».
З метою запобігання поширенню вірусних захворювань та у зв'язку з введенням карантину, з 17 березня Центри обслуговування клієнтів ТОВ «ООЕК» тимчасово припинили прийом громадян та посилили роботу з обслуговування за допомогою дистанційних безконтактних сервісів.
Як повідомив заступник начальника відділу з постачання електроенергії за вільними цінами та маркетингу ТОВ «ООЕК» - Євген Іванченко, Одеська обласна енергопостачальна компанія протягом останнього року активно проводить інформаційну компанію щодо переведення клієнтів на обслуговування в особових електронних кабінетах на офіційному сайті.
«Сьогодні вже обставини, які неможливо проігнорувати, поставили перед усіма нами завдання тимчасово змінити формат взаємодії. Отже ми знову закликаємо шановних клієнтів невідкладно приєднатися до електронних сервісів. За останні тижні перебування на карантині ми значно покращили дистанційний сервіс. Додали нові можливості безконтактної оплати для побутових та юридичних клієнтів, приєднались до більшости найпопулярніших сервісів інтернет-розрахунків. Зауважуємо, що частина населення швидко зорієнтувалась в специфічних умовах карантину та провела реєстрацію в особистому кабінеті на сайті ТОВ «ООЕК».
На теперішній час зареєстровано:
більше 90 тис. побутових клієнтів (приріст за березень 50 тис), які
приєднали 116 тис. особових рахунків (приріст за березень 65 тис.);
понад 900 юридичних клієнтів вже мають можливість отримати в
особистому кабінеті рахунки
(приріст за березень 350).
Але у маштабах мільйонного міста це мізерна частка» – завершив Євген Іванченко.
ТОВ «ООЕК» закликає своїх клієнтів у цей період провести реєстрацію на сайті, за цим посиланням https://ooek.od.ua/reg/ ми створили доступні відеоінструкції для побутових та юридичних клієнтів. Закликаємо у цей період проявити особливу увагу до батьків, сусідів, близьких чи просто знайомих людей, що не мають технічної можливості, або не достатньо обізнані у сучасних технологіях, та допомогти їм зареєструвати кабінет, або додати особовий рахунок, та здійснити оплату з сайту, або роздрукувати рахунок для оплати у терміналах чи касах найблыжчого банку.
У брифінгу приймали участь:
- • Ніверчук Олександр Миколайович – директор Одеської обласної енергопостачальної компанії.
- • Бондаренко Ігор Іванович – начальник відділу постачання електроенергії за універсальною послугою ТОВ «ООЕК»
- • Іванченко Євген Юрійович – заступник начальника відділу з постачання електроенергії за вільними цінами ТОВ «ООЕК»